WFT-Cx áttekintés :
- X, Y Z tengelyű erők és nyomatékok mérése forgó keréken
- Adatkimenet a jármű koordinátarendszerére vetítve valósidejű megjelenítéssel
- Teljes interferencia immunitás és pontosság az érzékelőben végzett digitalizáció és a nyers adatok valósidejű feldolgozásának köszönhetően
- Szünetmentes tápegység a motorindításkor fellépő problémák elkerülésére
- Precíz hőmérséklet kompenzáció
- A robusztus házkialakítás hosszú élettartamot biztosít
- Biztonsági funkció: törésvédelem az önzáró mechanikai kialakításnak köszönhetően
- Széles alkalmazási terület: téli tesztek, féktesztek és egyéb terepi vizsgálatok
Kompakt autóktól az SUV-n át a könnyű teherautókig
A CAEMAX 6-komponenses kerékerőmérő cellája a WFT-Cx használható kis autókon 13" felnimérettől egészen SUV és kissebb teherautókig, amelyek kerékagy átmérője nem haladja meg az 5.5"-t. A vízálló kialakítás mellett 100 g sokkállóság is jellemzi, ami elsőként teszi lehetővé a sebesság csökkentő bukkanókon (fekvőrendőr) végzett teszteket is. A hűtésre optimalizált kialakítás ötvözve a kiválló hőelvezetéssel az aluminium WFT érzékelőtől megakadályozza a túlzott hőterhelést teljes erejű fékezés esetén is. Például WFT-vel végzett 20 fékteszt során (felgyorítás 150 km/h-ra, majd teljes erejű fékezés) az érzékelő hőmérséklete nem haladta meg az 50°C-t. A teljes jelfeldolgozó elektronika -40°C és +105°C közti hőmérséklettartományra lett tervezve. Ez lehetővé teszi, hogy egyetlen WFT konfigurációcal egy jóval szélesebb felhasználási területet lefedjünk, ami magába foglalja a fékteszteket, komfortvizsgálatokat és gumiabroncs vizsgálatokat is.
Kollektív terhelési adatok gyűjtése prototípusokról
Új járművek fejlesztése során gyakran nem áll rendelkezésre megfelelő kollektív adat a komponensek működése során fellépő valós feszültségeket meghatározó terhelésekről. Ezeket tesztvezetések segítségével kell meghatározni. A CAEMAX WFT 13" felnimérettől használható, továbbá robusztus és vízálló kialakításának köszönhetően már több napos folyamatos tesztek során is bizonyított. A mért értékek a mérőcellán elosztott hőmérsékletérzékelők jelei alapján precízen hőmérséklet kompenzáltak.
Fáradásos vizsgálatok tesztpadokon
A komponens élettartam tesztekhez használt érzékelőnek ellenállónak kell lennie. Kifejezetten ezekhez az alkalmazásokhoz ajánlja a CAEMAX a WFT érzékelő titánium és acél házkialakítású verzióit. Ha egy forgó alkatrészes mérést végeznek egy karosszéria tesztpadon vagy tesztpályán, a vezetékes jelátvitel az érzékelő és a vezérlőegység között kicserélhető egy vezeték nélküli telemetria egységre. Mivel minden WFT érzékelő házkialakításán a lyukmaszk azonos, ezért minden adapter használható minden típussal.
Funkciótesztek télen
Negatív hőmérséklet, olvadó jég és hó kihívást jelent minden mérőrendszer számára. A CAEMAX WFT széles működési hőmérséklet tartománnyal rendelkezik: WFT-Cx-40°C-tól +105°C-ig. Emellett a vízálló kialakításuk lehetővé teszi a teszteket bármilyen időjárási körülmények között: jégen, havon vagy olvadó havas vizes terepen. Mindemellett a robusztus kialakításuknak és a 100 g ütésállóságuknak köszönhetően nem gördül többé akadály a rázós terepen végzett tesztek elé sem.
Könnyített változat WFT-Cxs
A CAEMAX 6 komponenses mérőkereket már könnyített változatban is elérhető WFT-Cxs néven, amely már 13" felni átmérőtől is használható. Az új szenzornak köszönhetően a kis autók esetében, amelyeknél különösen fontos a forgó tömegek szerepe, egy jóval könnyebb de hasonlóan merev érzékelővel végezhetőek a vizsgálatok. Ez a megoldás leegyszerűsíti a járműdinamikai vizsgálatokat, fékteszteket és minden mérérsi feladatot amelyekben a gördülő tömegnek szerepe lehet.
Számos járműre alkalmazható
A CAEMAX adapter rendszerrel a WFT-k könnyedén felszerelhetőek különböző járművekre. A WFT érzékelő háza, a telemetria modul és az adapter tetszés szerint kombinálható. Ezáltal lefed egy széles kerékátmérő tartományt különböző járműtípusokat. Az egyszerű szerelhetőség és a kényelmes szoftverfunkciók (mint például a nullkalibráció) teszik lehetővé, hogy a rendszer rövid időn belüli indításra kész állapotba kerüljön.
- Kerákagy adapter:
A kerékagy adapter feladata a WFT-t az autóhoz rögzíteni. Felhasználható többféle járműhöz amelyek osztóköre és kerékeltolása megegyezik. Pár adapter segítségével egy teljes flottányi autó lefedhető. - Felni adapter:
A hagyományos felnihez hasonlóan az adapter feladata a gumiabroncs rögzítése. A felni adapter nem járműspecifikus, hanem a gumiabroncstól függ. Ez lehetővé teszi a felhasználását több, azonos kerékméretű járművön. - WFT érzékelő ház:
A WFT érzékelő ház köti össze a kerékagy adaptert és a felni adaptert. Ez a három komponens együtt adja az adott járműnek megfelelő kereket. Mivel a kalibrációs értékeket az érzékelő tárolja ezért az adapterek és az érzékelők bármikor tetszőlegesen kombinálhatóak anélkül, hogy a kereket újra kellene kalibrálni. A moduláris kialakításnak köszönhetően a WFT-Cx kerékerőmérő cella időt és helyet spórolva, költséghatékonyan illeszthető a járműhöz.
Könnyű szerelhetőség
A WFT-Cx felszerelése majdnem annyira egyszerű mint egy kerékcsere, a négy WFT egy óra alatt felszerelhető. Az egyszerű szerelhetőség és a kényelmes szoftverfunkciók (mint például a nullkalibráció) teszik lehetővé, hogy a rendszer rövid időn belüli indításra kész állapotba kerüljön.
Integrált intelligencia
A digitális jelfeldolgozásnak köszönhetően a 6-komponenses WFT-Cx jóval kevesebb nyúlásmérő bélyegre épül mint a hasonló rendszerek. A nyúlásmérő bélyegek jeleinek komplex és hibára hajlamos analóg összekötése helyett, a WFT-Cx valósidejű digitális feldolgozást alkalmaz 24-bit DSP felbontással. Így a mért jelek eredő magasabb dinamizmusa lehetővé teszi a komfort-teljesítmény vizsgálatokat, illetve az "off-road" méréseket is.
Műszaki paraméterek
Anyag | Alumínium | Titánium | Acél PH17-4 |
---|---|---|---|
Mérési elv | Hőmérséklet kompenzált nyúlásmérő bélyeg alkalmazás | ||
Mérési tartomány: Erők | Fx, Fz = ±45 kN | Fx, Fz = ±60 kN | Fx, Fz = ±60 kN |
Fy = ±25 kN | Fy = ±30 kN | Fy = ±30 kN | |
Mérési tartomány: Nyomatékok Mx, My, Mz | ±8,75 kNm | ±10 kNm | ±10 kNm |
Védettségi szint | IP66, IP67 | ||
Mintavételi sebesség per csatorna | max. 5 kHz | ||
Szögfelbontás 5000 osztással | 0.072° | ||
Pontosság | <0.2% FS | ||
Hiszterézis | <0.2% FS | ||
Áthallás | <0.2% FS | ||
Alul-áteresztő szűrő | 6-pol Butterworth szűrő (vágási frekvencia 1200 Hz) | ||
Tömeg adapter nélkül | <7.9 kg | kb. 10.5 kg | kb. 17.5 kg |
Felni átmérő | min. 14" (356 mm), 13" rendeléssel | ||
Kerékagy átmérő adapterrel | max. 5.5" | ||
Működési hőmérséklet tartomány | -40° C ... +105° C | ||
Mechanikus terhelés | BMW QV 36026-nak megfelelő stressz analízis | ||
Ütésállóság | max. 100 g | ||
RPM | max. 2300 rpm (kb. 278 km/h) | ||
Biztonság | Mechanikus törésvédelem | ||
Méret: külső átmérő (adapter nélkül) | 317.5 mm | ||
Méret: belső átmérő (adapter nélkül) | 203 mm | ||
Méret: magasság | 76 mm | ||
Hőmérséklet drift | 0.005% / °C | ||
Rögzítő csavarok száma | 32 | ||
Adapter | Személyre szabottan gyártva, bármely járműhöz |