Előnyök áttekintése
- Minden telemetria feladathoz tökéletesen illeszkedő rendszerek
- Az olcsóbb, egy csatornás rendszerektől a nagysebességű, sokcsatornás rendszerekig
- Digitális, zavarmentes adatátvitel
- Számos érzékelőtípust támogat: feszültségjelek, hőelemek, nyúlásmérés, IEPE érzékelők stb.
- Időszinkronizált mintavétel
Modern telemetria megoldások a kutatás, a fejlesztés és a gyártás részére
Forgótengelyen vagy mozgó alkatrészeken végzett mérésekhez az imc modern telemetria rendszerek széles választékából kínál megoldást. Legyen a feladat egy forgótengelyen a nyomaték mérése vagy sok csatornán nyúlások és hőmérsékletek együttes mérése egy vasúti kerékpáron, esetleg járműhajtások leadott teljesítményének mérése terepi körülmények között.Számos jeltípushoz elérhetőek jelfeldolgozó/jeltovábbító modulok, például feszültségjelekhez, ellenállás hidakhoz (teljes, fél- és negyedhídhoz), hőelemekhez, PT100/PT1000 és IEPE érzékelőkhöz.
Repülőipar
Helikopteren és repülőn végzett mérésekhez robusztus rádiókapcsolatot és akár 64 csatornát is tudunk biztosítani. A rendszerek kifejezetten forgó alkatrészekre történő felszerelésre lettek kialakítva, mint például rotorok, propellerek vagy kerekek. Minden csatornán időszinkronizált a mintavétel, amelyek digitálisan és vezeték nélkül kerülnek továbbításra. A jeltovábbító elektronika IP65 védettségi szinttel rendelkezik és az érzékelők is azonos védettségi szintet biztosító csatlakozókkal köthetőek be.
Vasút
A vasút számára különösen fontos a robusztus telemetria rendszer amikor a kerékpárok, a motorok vagy a hajtás bármely egyéb forgó komponensét kell vizsgálniuk. Az MTP-NT rendszerrel több mint 256 érzékelő jele mérhető és továbbítható időszinkronizáltan. A helytakarékos és vezeték nélküli technológia egyszerűsíti a mérőrendszer telepítését és pontos mérési eredményeket biztosít.
Hajóipar
Nyomatékméréshez használt telemetria rendszereinket könnyű hajók tengelyeire felszerelni, ugyanis többféle méretben érhetőek el, így az adott hajó tengelymérethez mindig illeszkednek. A feladattól függően egy- vagy többcsatornás rendszerek is beépíthetőek. Számos hajón vizsgálták a hajtáslánc komponenseit imc telemetria rendszerekkel annak érdekében, hogy optimalizálják működésüket, hatásfokukat és költséghatékonyságukat.
Gépészeti alkalmazások
Mindegy, hogy motorokról, generátoroktól, hengerművekről vagy papírgyárról beszélünk a telemetria rendszereink megállják a helyüket és mérhetővé teszik a forgó alkatrészek hőmérsékleteit, rezgéseit, a fellépő erőket és nyomatékokat. Akár 256 csatornán, 10 Mbit/s adatátviteli sebességgel is.
Haszongépek
A modern haszongépek, mint például a markolók, targoncák vagy mezőgazdasági gépek, igénybevételei igen magasak. A robosztusság mellett a hatékonyság is egyre nagyobb szerepet kap tervezési szempontok között. Egy hajtásrendszer optimalizálása során a telemetria rendszer hatalmas segítség lehet. A telemetria lehetővé teszi a nyomatékok, hőmérsékletek, nyomás vagy elhajlás mérését a mozgó alkatrészeken.
Tesztpadok
Telemetria rendszereink ideálisak folyamatos, tesztpadi használatra is. A hajtás nyomatékait, rezgéseit és hőmérsékleteit érintésmentesen teszik mérhetővé fék-,gumiabroncs- és felnitesztpadokon, illetve érők mérését váltómű és kuplung tesztpadokon. A magas, 10 Mbit/s adatátviteli sebesség biztosítja a megbízható adatfolyamot dinamikus szenzorjelek esetében is.
Teljes megoldás azonos forrásból
Járművek, szélgenerátorok és gépek teljeskörű tesztjeihez gyarkran szükséges a telemetriával gyűjtött adatok mellett kiegészítő változók mérése is. Telemetria rendszereink közvetlenül csatlakoztathatóak imc mérésadatgyűjtő rendszerekhez. Ezel az adatgyűjtők számost mérőmodult kínálnak a különböző érzékelőkhöz és jeltípusokhoz, illetve interfészeket különböző terepi buszokhoz. Az adatgyűjtők képesek ezekből a forrásokból érkező adatok szinkronizálására és azokkal valósidejű számításokat végzésére. Az eredmények különböző hálózati interfészek segítségével továbbíthatóak egy magasabb szintű rendszernek, mint például egy vezérlő vagy egy cloud alapú adatbázis.
T1 | TEL1 | TEL1-FLEX | MTP-NT | CTP | CTP-Rotate | Dx | Dx - HT | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alkalmazás | Egycsatornás | Egycsatornás | Egycsatornás | Többcsatornás | Többcsatornás | Többcsatornás | Többcsatornás | ||
Fő jellemző | költségkímélő | költségkímélő | rugalmas | moduláris | mobil | mobil, körszimetrikus | moduláris | ||
Max. csatornaszám/ jeladó | 1 | 1 | 1 | 2/4 | 4,8,16 | 4, 8, 16, 32, 64 | 4+2 | ||
Max. csatornaszám / vevőegység | 1 | 1 | 1 | 256 | 16 | 64 | 24 | ||
Technológia | |||||||||
Adatátvitel | induktív | induktív | induktív | induktív / rádió | rádió | rádió | Funk | ||
Hatótáv | 35 mm | 35 mm | 35 mm | 50 mm | 2000 m | 150 m | 10 m | ||
Felbontás | 16 Bit | 12 Bit | 12 Bit | 16 (18) Bit | 16 Bit | 16 Bit | 16 Bit | ||
Tápegység | |||||||||
Induktív | |||||||||
Elem / Akkumulátor | |||||||||
10 - 30 V DC | |||||||||
Kimenet (Dekóder) | Adatgyűjtés imc-vel | ||||||||
Analóg +/- 10V | feszültség bemeneten | ||||||||
CAN | CAN-Interfésszel | ||||||||
Ethernet | TELDEC-Interfésszel | ||||||||
Paraméterek beállítása | |||||||||
Ethernet | |||||||||
USB/RS232 | |||||||||
Jeladónkénti adatátvitel | |||||||||
Max. jelsávszélesség | 1.2 kHz | 1.2 kHz | 1.2 kHz | 24 kHz | 24 kHz | 24 kHz | 920 Hz | 1 kHz | |
Max. mintavételi seb. | 6.41 kHz | 7 kHz | 7 kHz | 100 kHz | 62,5 kHz | 62,5 kHz | 4,6 kHz | 5 kHz | |
Max. adatátviteli seb. | 10 Mbit/s | 5 Mbit/s | 5 Mbit/s | ||||||
Mérhető mennyiségek és jelek | |||||||||
Feszültség | |||||||||
IEPE | |||||||||
Nym. bélyeg | Teljes / Félhíd | Teljes / Félhíd | Teljes / Félhíd | Teljes / Fél- /Negyed híd | Teljes / Fél- /Negyed híd | Teljes / Fél- /Negyed híd | Teljes / Félhíd | ||
Hőelem | |||||||||
PT100/PT1000 | / | / | / | / | |||||
Működési feltételek | |||||||||
Jeladó egység | -40°C … +85 °C | -40°C … +85 | -40°C … +85 (125) °C | -40°C … +85 (125) °C | -20°C … +70 °C | -20°C … +70 °C | -40 … +85 °C | -40°C … +125 °C | |
Vevő egység | -20°C … +70 °C | -20°C … +70 °C | -20°C … +70 °C | -20°C … +70 °C | -20°C … +70 °C | -20°C … +70 °C | -20 … +65 °C | -20°C … +65 °C |