[Translate to Hungarian:]

6-komponenses kerékerőmérő cella

precíz • robusztus • gyorsan szerelhető

WFT-Cx áttekintés :

  • X, Y Z tengelyű erők és nyomatékok mérése forgó keréken
  • Adatkimenet a jármű koordinátarendszerére vetítve valósidejű megjelenítéssel
  • Teljes interferencia immunitás és pontosság az érzékelőben végzett digitalizáció és a nyers adatok valósidejű feldolgozásának köszönhetően
  • Szünetmentes tápegység a motorindításkor fellépő problémák elkerülésére
  • Precíz hőmérséklet kompenzáció
  • A robusztus házkialakítás hosszú élettartamot biztosít
  • Biztonsági funkció: törésvédelem az önzáró mechanikai kialakításnak köszönhetően
  • Széles alkalmazási terület: téli tesztek, féktesztek és egyéb terepi vizsgálatok

Kompakt autóktól az SUV-n át a könnyű teherautókig

A CAEMAX 6-komponenses kerékerőmérő cellája a WFT-Cx használható kis autókon 13" felnimérettől egészen SUV és kissebb teherautókig, amelyek kerékagy átmérője nem haladja meg az 5.5"-t. A vízálló kialakítás mellett 100 g sokkállóság is jellemzi, ami elsőként teszi lehetővé a sebesság csökkentő bukkanókon (fekvőrendőr) végzett teszteket is. A hűtésre optimalizált kialakítás ötvözve a kiválló hőelvezetéssel az aluminium WFT érzékelőtől megakadályozza a túlzott hőterhelést teljes erejű fékezés esetén is. Például WFT-vel végzett 20 fékteszt során (felgyorítás 150 km/h-ra, majd teljes erejű fékezés) az érzékelő hőmérséklete nem haladta meg az 50°C-t. A teljes jelfeldolgozó elektronika -40°C és +105°C közti hőmérséklettartományra lett tervezve. Ez lehetővé teszi, hogy egyetlen WFT konfigurációcal egy jóval szélesebb felhasználási területet lefedjünk, ami magába foglalja a fékteszteket, komfortvizsgálatokat és gumiabroncs vizsgálatokat is.

Kollektív terhelési adatok gyűjtése prototípusokról

Új járművek fejlesztése során gyakran nem áll rendelkezésre megfelelő kollektív adat a komponensek működése során fellépő valós feszültségeket meghatározó terhelésekről. Ezeket tesztvezetések segítségével kell meghatározni. A CAEMAX WFT 13" felnimérettől használható, továbbá robusztus és vízálló kialakításának köszönhetően már több napos folyamatos tesztek során is bizonyított. A mért értékek a mérőcellán elosztott hőmérsékletérzékelők jelei alapján precízen hőmérséklet kompenzáltak.

Fáradásos vizsgálatok tesztpadokon

A komponens élettartam tesztekhez használt érzékelőnek ellenállónak kell lennie. Kifejezetten ezekhez az alkalmazásokhoz ajánlja a CAEMAX a WFT érzékelő titánium és acél házkialakítású verzióit. Ha egy forgó alkatrészes mérést végeznek egy karosszéria tesztpadon vagy tesztpályán, a vezetékes jelátvitel az érzékelő és a vezérlőegység között kicserélhető egy vezeték nélküli telemetria egységre. Mivel minden WFT érzékelő házkialakításán a lyukmaszk azonos, ezért minden adapter használható minden típussal.

Funkciótesztek télen

Negatív hőmérséklet, olvadó jég és hó kihívást jelent minden mérőrendszer számára. A CAEMAX WFT széles működési hőmérséklet tartománnyal rendelkezik: WFT-Cx-40°C-tól +105°C-ig. Emellett a vízálló kialakításuk lehetővé teszi a teszteket bármilyen időjárási körülmények között: jégen, havon vagy olvadó havas vizes terepen. Mindemellett a robusztus kialakításuknak és a 100 g ütésállóságuknak köszönhetően nem gördül többé akadály a rázós terepen végzett tesztek elé sem.

Számos járműre alkalmazható

A CAEMAX adapter rendszerrel a WFT-k könnyedén felszerelhetőek különböző járművekre. A WFT érzékelő háza, a telemetria modul és az adapter tetszés szerint kombinálható. Ezáltal lefed egy széles kerékátmérő tartományt különböző járműtípusokat. Az egyszerű szerelhetőség és a kényelmes szoftverfunkciók (mint például a nullkalibráció) teszik lehetővé, hogy a rendszer rövid időn belüli indításra kész állapotba kerüljön.

  1. Kerákagy adapter:
    A kerékagy adapter feladata a WFT-t az autóhoz rögzíteni. Felhasználható többféle járműhöz amelyek osztóköre és kerékeltolása megegyezik. Pár adapter segítségével egy teljes flottányi autó lefedhető.
  2. Felni adapter:
    A hagyományos felnihez hasonlóan az adapter feladata a gumiabroncs rögzítése. A felni adapter nem járműspecifikus, hanem a gumiabroncstól függ. Ez lehetővé teszi a felhasználását több, azonos kerékméretű járművön.
  3. WFT érzékelő ház:
    A WFT érzékelő ház köti össze a kerékagy adaptert és a felni adaptert. Ez a három komponens együtt adja az adott járműnek megfelelő kereket. Mivel a kalibrációs értékeket az érzékelő tárolja ezért az adapterek és az érzékelők bármikor tetszőlegesen kombinálhatóak anélkül, hogy a kereket újra kellene kalibrálni. A moduláris kialakításnak köszönhetően a WFT-Cx kerékerőmérő cella időt és helyet spórolva, költséghatékonyan illeszthető a járműhöz.

Könnyű szerelhetőség

A WFT-Cx felszerelése majdnem annyira egyszerű mint egy kerékcsere, a négy WFT egy óra alatt felszerelhető. Az egyszerű szerelhetőség és a kényelmes szoftverfunkciók (mint például a nullkalibráció) teszik lehetővé, hogy a rendszer rövid időn belüli indításra kész állapotba kerüljön.

Integrált intelligencia

A digitális jelfeldolgozásnak köszönhetően a 6-komponenses WFT-Cx jóval kevesebb nyúlásmérő bélyegre épül mint a hasonló rendszerek. A nyúlásmérő bélyegek jeleinek komplex és hibára hajlamos analóg összekötése helyett, a WFT-Cx valósidejű digitális feldolgozást alkalmaz 24-bit DSP felbontással. Így a mért jelek eredő magasabb dinamizmusa lehetővé teszi a komfort-teljesítmény vizsgálatokat, illetve az "off-road" méréseket is.

Műszaki paraméterek

AnyagAlumíniumTitániumAcél PH17-4
Mérési elvHőmérséklet kompenzált nyúlásmérő bélyeg alkalmazás
Mérési tartomány: ErőkFx, Fz = ±45 kNFx, Fz = ±60 kNFx, Fz = ±60 kN
Fy = ±25 kNFy = ±30 kNFy = ±30 kN
Mérési tartomány: Nyomatékok Mx, My, Mz ±8,75 kNm±10 kNm±10 kNm
Védettségi szintIP66, IP67
Mintavételi sebesség per csatornamax. 5 kHz
Szögfelbontás 5000 osztással 0.072°
Pontosság<0.2% FS
Hiszterézis<0.2% FS
Áthallás<0.2% FS
Alul-áteresztő szűrő6-pol Butterworth szűrő (vágási frekvencia 1200 Hz)
Tömeg adapter nélkül<7.9 kgkb. 10.5 kgkb. 17.5 kg
Felni átmérőmin. 14" (356 mm), 13" rendeléssel
Kerékagy átmérő adapterrelmax. 5.5"
Működési hőmérséklet tartomány -40° C ... +105° C
Mechanikus terhelésBMW QV 36026-nak megfelelő stressz analízis
Ütésállóságmax. 100 g
RPMmax. 2300 rpm (kb. 278 km/h)
BiztonságMechanikus törésvédelem
Méret: külső átmérő (adapter nélkül)317.5 mm
Méret: belső átmérő (adapter nélkül)203 mm
Méret: magasság76 mm
Hőmérséklet drift0.005% / °C
Rögzítő csavarok száma32
AdapterSzemélyre szabottan gyártva, bármely járműhöz

Tartozékok

Vezérlőegység

A vezérlőegység látja el a WFT adatok valósidejű kiértékelését. A WFT telemeria interfész (TTI) alapesetben két WFT érzékelő csatlakoztatását teszi lehetővé. További kártyahelyek teszik lehetővé kiegészítő TTI modulok és kimeneti kártyák beépítését.

Telemetria egység stacionárius alkalamazásokhoz

Ez a telemetria egység a rögzített 6-komponenses WFT-Cx érzékelők (pl.: tesztpadon) adatainak továbbítására szolgál.

Telemetria egység forgó alkalmazásokhoz

Ez a telemeria egység forgó alkalmazások esetén használható, továbbítja a jeleket WFT-Cx-től a vezérlőegység felé.

Karbon nyomatékkar

Feladata az állórész telemetria egység rögzítése forgó alkalmazások esetén, karbonszálas rúdból és vákumos rögzítőtappancsokból épül fel.

Top