Mit hozható a jövő az elektromos járműveknek? Hogyan optimalizálhatóak az elektromos hajtásláncok? Valóban a nagyobb kapacitású akkumulátorok és gyorstöltésük a kulcsa az e-mobilitás jövőjének? Végtére az akkumulátornak döntő befolyása van az adott jármű hatótávolságára és árára. Hogyan optimalizálhatóak a jármű komponensei tömegüket tekintve? Ezekre a kérdésekre csak tesztek és mérések elvégzésével kaphatjuk meg a választ az elektromosan működő járművek fejlesztése során. Az imc ideális megoldásokat kínál ezen feladatok elvégzéséhez.
Innovatív megoldások hibrid és elektromos járművek vizsgálataihoz és validációjához
Az imc megoldások széles portfólióját nyújtja az e-mobilitás vizsgálatok kihívásaival szemben: nagyfeszültségű bemenetekkel rendelkező mérőmodulok, kV feszültségtartományon szigetelt bemenetű kártyák, áramerősség érzékelők, tesztpadok, hordozható adatgyűjtők és kapcsolódó szoftverek formájában. Lehet a feladata villanymotorokhoz kapcsolódó mérések, akkumulátor tesztek, üzemanyag cellák vagy csatlakozók és töltőállomások vizsgálata - támaszkodjuk a szakértelmünkre és ismerje meg az imc nagyfeszültségre tervezett méréstechnikai megoldásait.
Hőmérséklet mérés nagyfeszültségű környezetben (hőelemek, RTD érzékelők, FBG optikai szenzorok)
Áramerősség mérés nagyfeszültségű környezetben (áramérzékelők, lakatfogók, szenzortápok)
Hatásfok meghatározása / teljesítmény analízis (elektromos és mechanikai)
Villanymotor tesztek (járműhajtások, egyéb kisebb motorok)
Szélestartományú áramerősség mérés (ECU-k, komponensek)
Járműdinamikai vizsgálatok (mérőkerekek nagy dinamikájú elektromos járművekhez)
Műszerek nagyfeszültségű méréskehez (kellékek és kiegészítők)
Hőmérséklet mérés nagyfeszültségű környezetben
A hőmérséklet mérés számos alkatrészen szükséges lehet az elektromos és hibrid hajtású járművek fejlesztése során. Az alkalmazások skálája az akkumulátortól kezdve, a csatlakozók és teljesítmény elektronikán át a villanymotoron végzett mérésekig terjed. Számos mérési pont magas közös potenciálon helyezkedik el és ellenálló kell legyen az EMC és ESD hatásoknak. Az imc kínálatában megtalálhatóak a klasszikus magas szigetelésű hőmérsékletmérő modulok és az innovatív FBG technológiára alapuló optikai szálas megoldások is.
2col: Temperature measurement - hun
Hőelemek mérése
800 V közös potenciálon
imc CANSASflex-HISO8-T-8L
- 8 hőelem bemenet(K típus)
- Csatornánkénti csatlakozó
- Közös módusú működési feszültség egészen 800 V-ig
Hőelemek mérése
1000 V közös potenciálon
imc CANSASfit-HISO-T-8-2L
- 8 hőelem bemenet (K típus)
- Több csatorna / csatlakozó plugs
- Működési feszültség 1000 V közös módusú potenciálig
PT100/PT1000 mérése
1000 V közös potenciálon
imc CANSASfit-HISO-UT-6-3L
- 6 x feszültség, PT100 / PT1000, ellenállás, gyorsulás
- Több csatornás csatlakozók
- Közös módusú potenciál 1000 V-ig
FBG technológiájú, optikai hőmérsékletmérés
imc CANSAS-FBG-T8
- 8 optikaiszálas bemenet
- Optikai Bragg-rács alapú szenzor
- 1kHz mintavételi frekvencia
Feszültségmérés nagyfeszültségű környezetben
A nagyfeszültségű környezet szükségessé teszi a magas szigetelésű bemenetekkel rendelkező méréstechnikát és biztonsági intézkedéseket, függetlenül attól, hogy maga a vizsgált jel kisfeszültségűnek számít. Ha maga a komponens, amelyen a mérést végezzük, nem is hordoz közvetlenül nagyfeszültséget, mint például töltő csatlakozók, félvezetők stb., akkor is szükséges a méréstechnika és a mérést végző személyzet biztonságának garantálása baleset esetében. A nagyfeszültségű mérőmoduloknak és kV tartományú csatornánkénti szigetelésnek köszönhetően az imc eszközök biztonságos mérést tesznek lehetővé. Eszközeink megfelelnek az EN 61010 európai biztonsági szabványnak és 1000 V CAT II szigetelési kategóriába tartoznak.
Áramerősség mérés
Függetlenül attól, hogy az elektromos vagy hibrid jármű teljesítményét mérjük vagy a fogyasztását szeretnénk meghatározni vagy a töltési folyamat vizsgálatjuk, a nagypontosságú áramerősségmérés szükséges lehet. Az imc CRONOSflex rendszer egy átfogó megoldást kínál erre a feladatra. Moduláris felépítése feladatok széles skálájához igazítható, csatornaszáma könnyedén bővíthető. Precíz, szigetelt mérőerősítői kompatibilisek áramérzékelőkkel, lakatfogókkal és mérősöntökkel. A "CRFX/SEN-SUPPLY-4" tápegység modul segítságével fluxuskapu elvű érzékelők is közvetlenül megtáplálhatóak a mérőrendszerrel. Ez nagyban leegyszerűsíti a mérési elrendezést, főleg mobil mérések esetében. Áramérzékelők széles skáláját is forgalmazzuk, a feladatnak megfelelő legjobb mérőláncot tudjuk szállítani.
Teljesítmény mérés villamos járművekben
Az imc nagyfeszültségre tervezett moduljai 1000 V-ig teszik lehetővé a közvetlen feszültségmérést. A feszültségek mellett áramerősség is mérhető lakatfogók, Rogowski tekercsek és mérősöntök segítségével is. Az 1, 2 vagy 3-fázisú teljesítményszámításokat a műszeren végrehajtott valósidejű számításokkal mérés közben szolgáltatja a rendszer.
Telemetria alapú mechanikai teljesítménymérés
A valós vezetési körülmények között átvitt teljesítmény egy fontos paraméter egy hajtáslánc hatékonyságának meghatározásakor. A hajtásteljesítményt a hajtótengelyek nyomatékából és fordulatszámából határozhatjuk meg. Erre a célra az imc egy innovatív és robusztus megoldást kínál, amely egy könnyen tengelyre szerelhető házban foglalja magában a telemetria elektronikáját, MEMS-alapú sebességérzékelőket és az induktív tápegységet. A rendszer velósidőben számítja ki a mechanikai teljesítményt a nyomatékból és fordulatszámból, mint egy kiegészítő mért értéket.
Villamos motorok vizsgálatai
Az villamos motorok mindenütt jelen vannak a modern járműtechnikában. Az elektromos és hibrid járművek hajtásterveiben való alkalmazásuk mellett az elektromos motorok fontos szerepet játszanak a biztonsági rendszerekben, a vezetési asszisztens rendszerekben és a jármű kényelmi alkatrészeiben is. A lehető legjobb eredmények elérése és a legmagasabb minőség garantálása érdekében átfogó motordiagnosztika szükséges a fejlesztésben és a sorozatgyártásban.
Az imc évek óta fejleszt kulcsrakész tesztpadokat, amelyek lefedik a teljes elektromotoros hajtáslánc fejlesztési vizsgálatait (motort, invertert és akkumulátort), beleértve a különböző éghajlati körülmények szimuláló klímakamrás vizsgálatokat is. Számos alkalmazási példával rendelkezünk, ahol imc eszközök segítségével biztonságosan és pontosan végezték el 100 kW feletti kísérleti hajtások és kapcsolódó alkatrészeik ellenőrzését és vizsgálatait.
Az imc több mint 30 éve kínál kulcsrakész tesztpadokat villamos motorok fejlesztésére, komponensek vizsgálataira, illetve minőségbiztosítási és End-of-Line vizsgálatokhoz.
További információ a villamos motor tesztpadokról
Tesztelje termékeit a jármű elektromos rendszereknek való megfelelőségi követelmények szerint
Az autók általában - különösen az elektromos járművek és hibridek - komplex hálózatba kötött rendszerek, amelyek ECU vezérlőegységekből, érzékelőkből és aktuátorokból állnak, és több kilométer hosszúságú áram- és adatvezetékeket tartalmaznak. Az ilyen rendszerek megbízható működéséhez szükség van a jármű élettartama során bekövetkező, lehetséges események kiterjedt tesztelésére. Ezért minden elektromos alkatrészt átfogó vizsgálatoknak kell alávetni. A mérési és vizsgálati technológiák szakértőjeként az imc az Ön megbízható partnere a különböző autóalkatrészek nemzetközi szabványok, valamint a gyártó specifikus vizsgálati előírásai szerinti tesztjeiben.
Az olyan fontos szabványok vizsgálati követelményeit, mint az LV 124 és LV 148 a 12 V és 48 V elektromos rendszerekben, az LV 123 a nagyfeszültségű hálózatban megbízhatóan teljesíthetőek imc mérőrendszerek és tesztpadok segítségével.
További információk a járműalkatrészek konformitásvizsgálatairól
Széles tartományú áramerősség mérés
A modern hibrid és elektromos járművek komplex energiagazdálkodást alkalmaznak az energiaáramlás pontos szabályozása és optimalizálása érdekében. Az elektromos hajtáson kívül az infotainment rendszereket, aktuátorokat és ECU vezérlőegységeket is táplálni kell - még akkor is, ha a jármű álló helyzetben van. Ezért fontos - különösen a jármű hatótávolságának optimalizálása céljából, hogy részleteiben kiértékeljük az energiaáramlást és energiafogyasztást a jármű elektromos rendszerében. Annak érdekében, hogy minden üzemi állapotnak megfelelően elemezhessük felvett a teljesítményeket, illetve az üresjárati és üzemi áramok közötti extrém dinamikusan lezajló folyamatokat, nagyon széles mérési tartománnyal kell rendelkeznie méréstechnikánknak.
Az imc CANSAS-IHR mérőmodul egy CAN busz alapú, széles mérési tartományú árammérő modul, amely lehetővé teszi az 50 nA és 50 A között nagy pontosságú, megszakítás nélküli áramerősség mérést. Ennek köszönhetően például ECU-k és egyéb alrendszerek üresjárati vagy alvó üzemmód és az üzemi működés közötti átmenetek rögzítését és elemzését teszi lehetővé egyetlen, megszakítás nélküli folyamatos méréssel.Két különböző ellenállású sönt biztosítja a nagy tartományú dinamikát (HR = High Resolution), amelyek automatikusan kapcsolnak egy a mért áramerősség aktuális szintjétől függően.
Milyen a jövő elektromos járművének a hangja?
Évtizedeken át vizsgálták és optimalizálták NVH (zajok és rezgések) szempontból a hajtásláncokat és segédberendezéseket a belső égésű motorral szerelt járművekben. A villamosítás itt komoly kihívásokat eredményez. A belső égésű motorzaj hiánya új típusú zajokat tár fel, amelyekkel a járműfejlesztőknek előtte nem kellett megküzdeniük. A háttérzajok vagy zavaró rezgések kiküszöbölése az akusztikai vizsgáltok fő célja ezért továbbra is az akusztikai fejlesztéseknek ezek a központi témái, de az is fontos, hogy teljesüljenek a zajkibocsátásra vonaktkozü törvényi előírások is.
Az akusztika fejlesztésének kérdései a különböző elektromotor koncepcióktól, az elektromos alkatrészekből, például tekercsekből vagy kondenzátorokból származó zajok, és egyéb akusztikailag releváns jelenségek vizsgálatait foglalják magukba.
Nagy teljesítményű mérőkerekek e-járművekhez
Az elektromos hajtás extrém gyorsulási képessége miatt az új elektromos járműkoncepciók a vezetési dinamikát olyan szintre emelik, amely korábban nem volt tapasztalható. Az ebből eredő megnövekedett terheléseket és mechanikaifeszültségeket természetesen vizsgálni kell a fejlesztési folyamat során, ami teljesen új kihívásokat jelent a mérőberendezések teljesítménye szempontjából.
Az ezen a területen használt mérőkerekeknek képesnek kell lenniük a megnövekedett erők és nyomatékok rögzítésére, és nemcsak mechanikusan, hanem elektromágneses interferenciát tekintve is robusztusaknak kell lenniük. Az imc telemetrikus járműdinamikai érzékelő rendszereinek széles választékát pontosan erre a célra terveztük.
Mérőrendszer fékek fejlesztéséhez e-járművekben
Az elektromos járművek fékezési energiájának visszatáplálása miatt a fékrendszerek felépítése eltér a belsőégésű motorral szerelt autókétól. A fékezési energia nagy része a hajtás akkumulátorába kerül vissza. Ezért a klasszikus kerékfékeket csak viszonylag súlyos manővereknél vagy redundáns biztonsági rendszerként használják. Az imc fékmérő rendszer egy átfogó vizsgálati megoldás, és egy moduláris adatgyűjtő rendszerből áll, amely opcionális érzékelőket és kerék telemetriát tartalmaz.